Oddíl Tuláci
zážitky, přátelství, hry, příroda, dobrodružství, zapomenuté legendy

Krystaly a meče

Několik informací z jarního tábora konaného ve dnech 5. – 12.2.2005 v Mladočově.

Letos nás v Mladočově (kde že to vlastně je si můžete přečíst v zápise z loňského roku – klikni zde) uvítalo množství sněhu a mrazu. Při sobotním večerním příjezdu kleslo digitální čidlo teploměru hlouboko pod nulu a to přesněji na mínus 18 stupňů. Má to však i své výhody. Jsou nádherně vidět hvězdy domnívám se, že tak krásně „vymetenou“ oblohu mnozí z nás viděli poprvé. Přes den se pak činí slunce a vytváří krásnou podívanou.

Letos nás přiběh zavedl do Jinozemě, přesněji do roku 611 po příchodu Atala a jeho Mistrů. Známe již Gattaku, který je tvůrcem rady Mágů a víme o jejich následovnících z nichž žijí 4 mágové nadaní čtyřmi silami – rozumu, srdce, svědomí a ducha. My tyto 4 síly musíme získat. Zatím máme mince, svitky s proroctvími ale to je stále málo na obranu před temnými silami. Nyní musíme získat 5 krystalů, které vytvořili temní elfové (mistři, kteří se postavili proti Atalovi když vytvářel rasy a odešli z pevniny na ostrov a vytvořili si zde své rasy). Temné elfy vedla Atalova sestra. Nespokojili se se svými rasami a chtěli ovládnout i rasy na pevnině, proto stvořili 4 krystaly a později dotvořili i pátý. Každému krystalu přísluší též meč a toto musíme získat.

(za nepřesnosti a chyby ve výkladu příběhu se omlouvám, pro lepší pochopení příběhu čtěte zde a pro ještě lepší pochopení si přečtěte články zabývající se Zemí za zrcadlem, naopak při nepochopení kontaktujte Michala)

Tak tedy přistoupíme na trochu podrobnější informace o pobytu.

sobota – 5.2.

Poutník (postava provázející nás Jinozemí) se v jídelně snaží uvést do děje členy karlínských Tuláku a hrou neposkvrněné členy malešických Tuláků. I přes slušný mráz odcházejí kolem 11 večerní děti ven za Gattakou, který má pro nás nějaká proroctví. Nejdůležitější informací je zřejmě to že si máme všímat barev, 4 jsou zřetelné pátá nezřetelná, špatně viditelná. Zde jsou Gattakova proroctví:

  • Měl sen – skupina lidí prochází krajinou a postupně se s nimi cosi děje
  • Mění se, jsou to lidé, ale přestávají být lidmi
  • Mohou za to ti, co chodí v černém, ale nejsou to Ofiliáni
  • Mají spojitost s těmi, kdo chodí v bílém
  • Důležitou roli hrají barvy. Jsou čtyři, ale je ještě jedna, pátá, ta však není zřetelná. Všímejte si barev!
  • Všimnout a sledoval, ale nechat být, dokud nezačnou síly škodit
  • Jen ti, kteří dokážou najít zdroj těchto barev, jen ti jim nepodlehnou
  • Pokud se někteří z nich „zbarví“, mají otevřít svitky, které jim dává – každý tým jeden

neděle – 6.2.

Už je to tady někteří z nás mají na obličeji podivně znamení různé barvy – červená, modrá, žlutá, fialová, zlatá a nechovají ze zrovna normálně. Význam barev, které jsou barvami krystalů, je zhruba takovýto:

  • Červený – stahuje do sebe teplo, bytosti je zima, nedokáže se zahřát
  • Modrý – stahuje životní energii, sílu, bytost je malátná, unavená, slabá
  • Žlutý – stahuje obrazně „světlo“, bytost se stává pochmurnou, tmavou, mrzutou, smutnou
  • Fialový – stahuje vše, co se dá zařadit pod tzv. šestý smysl, bere bytostem „magii“
  • Zlatý – stahuje obrazně „lásku“, bytostem bere vzájemné city, začínají se nesnášet a bojovat proti sobě

Čteme dopis od Gattaky, který se podaří po dlouhé cestě najít a složit. Cesta byla více než vypečená, zvláště někteří si dali při vytváření cesty velmi záležet – průchod lesem plným maliní a šípkových keřů, obíhání čísel v příkrém svahu, omotávání stromu 60m lanem, zahrabání vedoucího do sněhu aby jen nos koukal apod. Složený dopis obsahuje nepřeberné množství mne dodnes zahalených informací tedy snad jen krátce: Gattaka píše o Atalově sestře Arissii jak časem odplula na ostrov a k ní se přidala skupina později zvaná temní elfové nebo též Glythy. K nim se však Arissia nepřidala a varovala Atala před tím že Glythové vytvářejí krystaly, které mají ovládnou rasy na pevnině. Vrátit k Atalovi se však již nemohla s Glythy nic společného mít nechtěla a tak se spojila s Bladíčky (ostrovní rasa) nechala vykovat meče a na obranu proti krystalům do mečů vložila svojí magii. Meče svěřila důvěryhodným rasám.
Barvy krystalů se však objevili (na některých z nás) a vypadá to že Arissia nemůže použit svoji magii na obranu protože je vězněna. Glythové se spojili s Ofiliány a my se pokoušíme získat Atalovu sestru ale marně. Královna Ofiliánů Modamér Anutey nám nevěři, že moc krystalů Glythy nastavili i proti Ofiliánům. Chce důkaz.

Večer jdeme za Poutníkem, který nám radí abychom se spojili s Voirdžínami. No a než jsme se prokousali příběhem, kterému rozumí málokdo je tu opět večer. V jídelně probíhá hra parlament a poté nastává již každodenní rituál uspat dětičky s využitím posledních vědeckých metod – např. děti které nestíhají donutím svou pěstí hají.

pondělí – 7.2.

Když nám Poutník včera večer radil s kým se máme spojit bylo by dobré asi to udělat. Do lesa je třeba umístit dary pro Šanyny (rasa, která nás dovede k Voirdžínám). Šanyny jsou plaché lesní víly proto umístíme dary a odcházíme pryč a z každého týmu je pravidelně vysílán zvěd zda už se víla objevila nebo ne. Jako ostatně vždy se podaří po šanyních stopách dojít až k Bílému králi (šéfík Voirdžín). Ten nám předá důkaz pro Modamér aby nám věřila – kameny, nikoliv ledvinové ale zpola pokreslené se znameními (význam znamení naleznete zde). Konečně se nám povedlo posunout dopolední program, který vyvolal posun oběda (už jsem se bál že budeme vše stíhat) a proto i odpolední program začal později. Mohlo mne napadnout, že Michalova poznámka ať si vezmou děti baterky nebude jen tak od věci. Hledat totiž ve smrákajícím se lese zprávy a žluté fáborky je úžasné.Vše dobře dopadlo a do finále odpolední cesty k území Ofiliánů jsme dorazili za úplné tmy, ale louče svítí daleko takže jsme vše našli. Předali jsme Modamér důkazy a požadovali za to vydání Atalovi sestry ale ouha tu již Ofiliáni předali Glythům, dříve než jsme stihli doručit důkazy, že moc krystalů jde též proti Ofiliánům.
Dozvědeli jsme se tedy aspon jméno meče, který nosila Arissia a to zní „Wintil estel ar melmë“(bože to je jméno). Na večeři dorážíme přesně na čas.

úterý a středa – 8. a 9.2.

Asi tam je stále hezky a program postupuje přesně dle rámcáku, co se tam ale opravdu děje to zjistím díky své nepřítomnosti až ve středu večer.

Co říká rámcák na tyto dva dny

Úterý
Žlutý krystal x meč „Óma nanquenië núro“ Hlas odpovědi soumraku
Dopoledne – dar pro Chuorka Elta – ráno po snídani bude dětmi nalezen zaluštěný svitek (od Gattaky) ve kterém bude napsáno, že meč proti žlutému krystalu byl svěřen starému Chuorkovi Eltovi, který žije v lesích. A že ho mohou najít podle jeho stop… (papírky na stromech s namalovanými medvědími stopami), ale než se za ním vydají, měli by mu vytvořit nějaký dar.

Odpoledne – Cesta za Eltem – po poledňáku se vydají i s dary za Eltem – po stopách ho najdou. Ten poděkuje za krásné dary, ale i tak jim řekne, že i jméno tohoto meče, jež mu byl svěřen, je velmi cenná znalost a proto si ji musí zasloužit. A to tak, že musí uhádnout jeho hádanky – jakmile je odhádají vydá jim Elt svitek, jež mají rozvinou, ale až doma – tam bude napsáno jméno meče a slib, že se Elt objeví v pravý čas, až opět zavoláme jméno meče.

Středa
Blázni na hřišti
Fialový krystal x meč „Nalláma lómin“ Ozvěna stínu v noční krajině
Úkolem dnešního dne bylo získat jméno fialového meče a to se také povedlo, opět se slibem, že bytost přijde v pravý čas až ji zavoláme.

Ve středu kolem 9 večerní vcházím do dveří baráku a první na co narazím je skupinka polonahých bláznů, které nenapadlo nic jiného než běhat venku ve sněhu na boso, bez triček a tak. Ideální jak opravdu onemocnět, zřejmě někomu vadilo, že stav zdraví účastníků tábora byl celkem v pohodě.

Před večerkou dostává každý tým obálku která obsahuje CD, mapu a zprávu. Na CD jsou k dispozici veškeré informace o zítřejším celodenním výletě, zpráva obsahuje zašifrovaný seznam věcí co je třeba vzíti s sebou a mapa ukazuje počátek cesty.

čtvrtek – 10.2.

Červený krystal x meč „Urúva morwinyon“ Ohni podobný třpyt v šeru

Hlavně že je krásně. Ráno vyrážíme na celodenní výlet směr Toulovcovy maštale. Hlavním úkolem je získání dalšího meče. Dle zprávy víme, že v 8:52 odjíždí z křižovatky místní spřežení, které máme opustit na čtvrté zastávce a pak hledat rafinovaně umístěnou zprávu. Zde nastal první zádrhel, protože naše milé dětičky nenapadlo, že na mapě umístěná tečka jako „kráva“ ještě s popisem vstup je místo kde cesta začíná. Proto dobrých 20 minut hledáme zprávu na autobusové zastávce kde samozřejmě nic není no nevadí času dost. Cesta probíhá celkem pomalu, vede po turistických značkách a cestou je několik úkolů.

  • Poznávání fotek – každý tým dostane několik fotek pořízených v místech kterými vede cesta a úkol zní jednoduše poznat kde je která fotka vyfocena a napsat do mapy číslo fotky. Probíhá během celé cesty.
  • Psí spřežení – po dané trase skupina táhne na bobech jednoho člena, ti co táhnou (psi) nesmí mluvit, ten co je vezen nesmí z bobů slézt, jinak skupina končí.
  • Houbaři – v daném území rozmístěny barevné papíry označující houby. Úkol je sesbírat co nejvíce hub, každá barva jiné bodové hodnocení. Kartičky byly samozřejmě umístěny v prudké stráni.
  • Lov tuleňů – Každý tým si postaví ze sněhu stejně vysoký a široký sněhový sloup. Po zahájení hry ostatní střílejí z dané vzdálenosti na sloupy sněhovými koulemi a počítá se kolik zásahů tuleň vydrží. Sníh vůbec nedržel pohromadě, ale blízký potok napomohl. Bohužel rukavice dětí nejsou stavěny na vodu z potoka – asi nějaký nekvalitní materiál 
  • Vaření na sněhu – Čaj – vaření na sněhu, společné uvaření jednoho kotlíku čaje, se projevilo totálním nezájmem dětí cokoliv dělat. Pomohlo tomu až dlouhé slovní přemlouvání a neobešlo se to také bez osobního příkladu. To samé se ovšem nadá říci o situaci kdy kolem nás procházel jiný oddíl a vyzval nás na sněhovou bitvu. Nedovedu si to vysvětlit ale děti najednou ožily jako když do nich střelí a nám velkým nezbylo než se krýt před útoky sněhových koulí.
  • Eskymácká honička – vyšlapané cestičky ve sněhu a hrajeme na babu, ale chodit se smí pouze vyšlapanými cestičkami.
  • a konečná hra o získání meče – zde nastal velký problém, jelikož již tak nezaujaté děti byly nuceny použít ještě hlavu. Na kůře stromů byla napsána písmena a jejich složením jsme získali informaci, že máme najít pouzdro s komunikačním zařízením. Nalezená vysílačka nám pověděla něco v morseovce a poté jsme již od nalezeného konce lana doputovali k Aramovi, dalšímu strážci meče.

Tomu se zrovna náš výkon za celý den nezamlouval a proto nám nedal vše potřebné. Slíbil sice, že až budeme potřebovat a zavoláme jej přijde, ale k tomu je kromě vyřknutí jména meče ještě nutné vlastnit svíci a ta se ztratila. TRvalo nám poměrně dlouho než jsme ji našli.Dortíček od paní kuchařky

Cesta zpět byla původně zamýšlená opět busem, ale díky naší úžasné rychlosti už není proč na bus pospíchat. Někdo se veze do baráku autem a někdo přichází akorát na večeři. A to jsem se bál, že budeme v baráku už kolem 4 hodiny a nebude co dělat.

Večerní program je ve znamení hry Riskuj. A pak přichází sladká odměna ve formě dortu (taky už tak trochu ohrané překvapení ale byl dobrej 

pátek – 11.2. – Meče v akci

Modrý krystal x meč „Meletýa helyanta“ Mocná duha

Dopoledne je ve znamení speciálně upraveného scrable a hlavně neustálého deště a oblevy. Ráno jsme našli v umyvadle láhev s mapkou od Elfa. U mapky je vzkaz že pokud ten kdo mapku našel snaží se získat cizí jméno které nezná ať se vydá za Elfem (nebo někým jiným) a ten poradí. Elf je nedaleko ale a po pár kontrolních otázkách a zjištěních že chtějí získat název meče jim vysvětlí jakým principem ho lze získat a dá jim papír na kterém je nakresleno hrací pole pro scrable. Meče v akci

Písmena na scrable se získávají podle mapky z deseti různých stanovišť. Na mapce jsou zakreslena místa kde se nacházejí váčky s písmeny a otevírací hádanky. U každého místa je nutné nejdříve uhádnout odemykací hádanku a pak lze získávat písmena. Hra se mírně protáhla a tak vlastní scrable probíhá až po obědě. Úkolem je složit co nejdelší slovo.

Jméno meče je k mání až z vyluyštění zprávy které se po hře objeví a jméno meče je zašifrováno pomocí písmen umístěných na hracím plánu. Každé písmeno je dáno číslem sloupce a řádku.

Odpoledne stojíme před úkolem osvobodit Arisii.

Postavičky
V baráku vytváří každá skupina mozaiku z barevných papírů. Věci na tuto mozaiku získaly děti v soutěžích, které probíhali v lese za pěkného deštíku. Po večeři jdeme s mozaikami a jmény mečů do místa, kde je Arissia přivázána ke stromu a hlídá jí skupinka Glythů (Temných elfů). Vyvoláváme jména 4 mečů a postupně přicházejí strážci s měči. Glythové zkamení, Arrisia je osvobozena, však strážce od LíBlatníků nás zrazuje a sílu svého meče věnuje Glythům, kteří ožívají a prchají do tmy. Jako zakončení přichází Gattaka. Sděluje nám pár slov na konečnou, ale ty již po mně nechtějte, jelikož je neznám. Pozdní večer ovládla show DJ Bláti. A tak byli k vidění věci třeba Socha

sobota – 12.2.

Klasický chaos a snaha o zabalení fšech věcí, proložený stálým deštěm, oblevou, snídaní, vyhlášením výsledků a obědem. Odjezd proběhl a tak zase za rok možná v Mladočově a nebo někde jinde. Ne, že by v Mladočově nebylo hezky, ale uznejte stálo by za to jet někam jinam. Uvidíme.

Komentáře

Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.

Kalendář akcí

««« listopad 2017 »»»
PoÚtStČtSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Všechny události

Dnes je: 23.11.2017
Svátek má: Klement
Zítra slaví: Emílie

Narozeniny slaví

26.11. - Timur (10)

Kalendář