Oddíl Tuláci
zážitky, přátelství, hry, příroda, dobrodružství, zapomenuté legendy

Putování za nejstarším obyvatelem Fantazie

Morlor Dalším příběhem z naší celoroční hry je putování za Morlorem. Přebývá v močálech smutku a jak je známo z vyprávění není příliš komunikativní, ale snad se nám podaří získat od něj drahocenné informace.
Je půl devátá večerní a tulácká banda doráží do podivného oranžového baráku na kraji lesa. Je tma a na konec října poměrně slušná teplota kolem 9 stupňů. Zanedlouho již v krbu plápolá oheň a elektroměr ČEZu se vesele točí a my se oddáváme konzumaci domácí zásob v pseudoteplé jídelně. Pseudoteplo bych přiblížil jako pocit, že když hoří oheň v krbu tak je člověku teplo, ale jakmile se kouknete jinam, pocit tepla náhle odchází pryč do tmavé podzimní krajiny.

Večer je poznamenán menší únavou z cesty a tak účastníci postupně odpadávají a odcházejí spát. Přípravy na spánek přeruší venku plápolající svíčka u které stojí Kentaur, který má pro nás Orin, který nám skrze něj zasílá dětská císařovna. Po předávní se již oddáváme sladkému spánku.

Středa, 28.10.

Je teplé říjnové ráno a my vyrážíme chytat světlo hvězd. Luštíme zašifrovanou zprávu ze které se dozvídáme, že se musíme setkat s lidmi z Eriby. Abychom k nim mohli dojít a zeptat se jich koho a kde máme hledat (aby nám poradil jak zachránit dětskou císařovnu) musíme jim přinést světlo hvězd, které oni sbírají. Hrajeme hru při které se snažíme pronikat územím které je hlídáno a přinášet si z něj světlo z hvězd (dílky obalené alobalem), které musíme vyznačeného papírového kruhu.

Stavíme pec na skloPo menších nehodách při obědě (kaše na stole, horčice ve vlasech) se oddáváme polednímu klidu, neboť odpoledne vyrábíme sklo. Nejdříve musíme na sklo sesbírat dostatečný počet surovin, ze kterých můžeme složit směs na výrobu skla (50× písek, 18× střepy, 16× soda, 12× vápenec, 1× olovo, 1× zinek, 1× titan, 1× baryum). Suroviny získáváme běhací hrou, při které nesmíme mluvit a dorozumívat se jen beze slov. Mimo jiné získáváme též lego kostičky, ze kterých sestavíme pec. Pro získání kostek na pec, je třeba dle nakresleného obrázku (strom s lidmi v různých situacích) napsat k libovolné postavičce z obrázku její vlastnost. Poté již zbývá jen v peci zatopit což lze s nasbíraných polínek (jedno je za 15 stupňů a pec musí dosáhnout cca 1500).
Večer musíme donést světlo z hvězd lidem z Eriba. Cesta probíhá po jednom a pro mnohé je více než zajímavá. Pár chvil před večerkou se nám zde rozmohl kadeřnicko-vizážický salón jehož výsledky lze spatřit na foto.

ProfesorkaČtvrtek, 29.10.

Dopoledne se setkáváme s větrnými obry, kteří se stále hádají kdo je nejsilnější a kdo má vládnout nad ostatními. Stavíme draky a větrníky a snažíme se zda budou létat i když zrovna moc nefouká.
Odpoledne se vydáváme do země zpívajících stromů. Legenda praví že Každý ze stromů má jiný tvar, jiné listy, jinou kůru, ale důvod proč se této končině tak říká je v tom, že růst stromů mohl člověk slyšet jako něžnou hudbu, která se slévala v jednu mohutnou symfonii. Jízda touto krajinou bývala nebezpečná, neboť leckdo tu zůstal sedět jako očarován a zapomněl na všechno.

Vydáváme se na cestu po oranžových fáborcích, což je ve stmívajícím se podzimním lese ta nejlepší volba. Cestou plníme rozličné úkoly a na konci se nám podaří vysvobodit zebru, která nám bude na našich cestách nápomocná. Večerní program se nám nenápadně promítnul do odpoledního. Po příchodu už zbyl čas jen na večeři a sladký spánek.

Přechod územíPátek, 30.10.

Ráno se dostáváme k Sasafránům. Jejich zvláš ností je že se rodí staří a umírají jako kojenci – stárnou opačným směrem. Od rána se dospělí chovají jako děti a to je často dost šílené – zejména puberta u některých je náročná. Celé dopoledne je ohraničeno třemi obdobími a to je právě puberta, v rámci které jsme hráli hru přechod vykolíkovaného území s kroužkem napnutým mezi minimálně 3 lidi na provázkách na jejíž koncích jsou také kroužky a s tímto se musí projít územím tak aby se provázek nedotkl země a zároveň aspoň jeden kroužek byl nasazen na dřevěném kolíku, jimiž je území lemováno.

Krmíme dětičkyObdobí mladšího školního věku je prezentováno hrou kdy v lese máme rozmístěno asi 30 hádanek a děti si pro ně běhají a mají si je zapamatovat. Posledním obdobím je předškolní věk až batole kdy hrajeme pexeso. Když už jsou s dospělých batolata a po sasafránsku tedy končí jejich život, je potřeba uvařit bylinný dryák, který je dostane z moci sasafránů. Je trochu problém dostat do batolat tekutinu, ale po menších bojích se to povedlo.

Odpoledne se nám do cesty za nejstarším tvorem fantazie postavila ohnivá obluda, která nás nechce pustit dále. Abychom jí obalamutili musíme jí uvařit gulášek na ohni, protože ona má ráda jídlo. Vaření předchází získávání ingrediencí. Kotlík od zvídavého kotlíkáře, sirky od staré čarodějnice, koření za sfoukávání svíček na dálku, cibule za usušení listu papíru nad ohněm, chleba za přenášení ohně, salám od místního pytláka a vodu za sestřelení plamene svíčky.

Vlastní jídlo chutná nejlépePo získání všeho potřebného jsme začali vařit. Se vším nám vydatně pomáhala zebra, kterou jsme včera osvobodily a stala se naší rádkyní a kamarádkou. Rychle se smrákalo a tak většina prací proběhla ve tmě, ale výsledky lze označit za velmi zdařilé. Jendak se všichni najedli a zbylo i pro ohnivou obludu, která po menším nátlaku přijala náš gulášový úplateček a pustila nás dál. Nátlak nám pomohla vytvořit zebra, která se nám tak znova odvděčila za své vysvobození.

Uprostřed noci nás vzbudil nějaký mnich, že musíme vyrazit po svíčkách kamsi do lesa za mnichy z pralesního chrámu v Muamathu. Žádají nás o službičku ohledně získání měsíčního kamene, který používají na stavbu sloupů. Ten lze získat jen v chrámu bohyně Kálí kam lze za život vstoupit pouze jednou a oni již nemají tu možnost tam vstoupit. V rozespalosti a vidinou toho že je mínus sedm stupňů jsme samozřejmě slíbili cokoliv.

Sobota, 31.10.

Ráno přesně v půl desáté čekáme před barákem (tak bylo smluveno na noční schůzce s mnichy). Vyrážíme na dlouhou cestu, která má prověřit naše schopnosti. Měsíční kámen totiž nemohou vzít do ruky slabí jedinci a tak cesta určitě prověří naše schopnosti. Jeden mnich nás vede a druhý jde za námi s mačetou a postupně „symbolicky“ zabíjí pomalé a slabé jedince. Úkoly jsou těžší a těžší až na poslední zapeklitou hádanku zbývají už jen tři živí jedinci. Hádanku se podaří vyřešit a postupujeme dále až do chrámu bohyně Kálí, která nám předává 3 svitky a měsíční kámen.

Bohyně KálíNebylo to zadarmo, bohyně není zrovna mírumilovná, vyžadovala od nás zejména úctu, která pomalu hraničila až s líbáním nohou (z toho nakonec sešlo).
Svitky jsou na první pohled prázdné, ale již při pohledu pod správným úhlem je jasné, že tomu tak není. Více prozradí svíčka a tak se před obědem zahalila jídelna do mírného dýmu ze svíček a spáleného papíru při pokusech přečíst zprávu.

Odpoledne se vydáváme skrze Močály smutku. Cesta je značená znamením Orin. Tyto informace jsme se dozvěděly ze svitků od bohyně. Vede nás to cestou necestou, lemováno úkoly, soumrak za námi v patách až k místu kde potkáváme naší kamarádku Zebru. Zanedlouho se cesta rozdvojuje a Zebra odchází prozkoumat jeden směr cesty. Dostáváme od ní dopis, který máme rozbalit pouze v případě, že nám bude jasné že Zebra se z močálů smutku nevrátí. Netrvá dlouho a slyšíme hlasitý křik slova DOPIS a je nám jasné co se stalo. Dopis nás posílá za Morlorem, ale nejdříve se jdeme posilnit.

MorlorPo večeři se vydáváme za nejstarším tvorem Fantazie, Morlorem. Cesta k němu vede na druhou stranu než zkoumala Zebra. Po chvilce hledání nacházíme doupě nejstaršího tvora Fantazie. Je už velmi starý a získávání informací od něj není jednoduché. Každou chvíli znenadání usíná a jeho nejčastější úsloví je ne že by na tom záleželo. Ale nám na zachránění Fantazie opravdu záleží. Nakonec jsme úspěšní a dozvídáme se, že další místo kam se musíme vydat je Sandonoriko a najdeme jej daleko, daleko na jihu, kam údajně za celý život nelze dojít.

Neděle, 1.11.

Ráno po snídani proběhlo vyhodnocení pořadí týmů a jednotlivců. Souboj týmů byl velmi těsný, rozhodl pouhý bod o tom, že Matějův tým byl o fous lepší než Vojtův. Pořadí jednotlivců je souteč pořadí ze všech možných her, cest a zkoušek, kterými rod bizonů na této akci prošel.

Pořadí Jméno Poznámka
1 Večernice, Matěj prostě jedničky
2 Vojta druhá liga
3 Áďa za 3 = dobře
4 Profesor, Štófy malá a velká brambora
5 Sojka 5 litrů buřtguláše
6 Eva, Čiči, Honza 6 lodí tvoří flotilu
7 Domča 7 polínek k dovaření guláše
8 Jirka 8 minut zírá
9 Pája 9 sfoukl svíček

Zbývá oběd, úklid a cesta domů. Jen malá poznámečka na okraj, za tuto akci náleží každému dvojnásobný počet bodů do celoročního bodování než je možné získat za víkendovou akci. Za účast je tedy 6 bodů a za hry max. 14.

Komentáře

Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.

Kalendář akcí

««« listopad 2017 »»»
PoÚtStČtSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Všechny události

Dnes je: 22.11.2017
Svátek má: Cecílie
Zítra slaví: Klement

Narozeniny slaví

26.11. - Timur (10)

Kalendář