Oddíl Tuláci Malešice

Cyklopěší výprava na Petře

Děti na římse Letošní cyklovýprava byla již od začátku koncipována trochu jinak. Cyklistů ubývá (ne v pojetí celorepublikovém ale v pojetí oddílovém) a tak pro zvýšení počtu účastníků na akci byla vytvořena pěší divize. Kraj kam jsme letos zamířili je jako stvoření pro pěší i cyklo výlety. Tím krajem je Českosaské švýcarsko, přesněji Kyjov u Krásné Lípy, kde přebýváme v chatě Petra (chata KČT). Nejsme tu poprvé a to hned ve dvou smyslech. Jednak jsme tu už byli cca 3× a jednak tu nejsme poprvé sami, ale soužití s ostatními je klidné. Ve čtvrtek jsme dorazili ve večerních hodinách, kdy jsme stihli jen trochu pojíst to co nám zbylo z cesty a odebrali se ke sladkému spánku ve vymrzlé chatě (venku je cca o 5 stupňů více).

Páteční ráno nás vítá téměř modrou oblohou a mírným studeným vánkem. Snídáme venku na terase kde je sezení pro cca 60 lidí (kdysi bývávala v chatě hospoda). Kolem půl desáté se nám daří vypravit cyklistickou větev naší výpravy a ta vyráží po trase Turistický most – Brtnický hrádek – Turistický most – Kopec – neznačená stezka končící hodinovým blouděním s cílem najít nějakou cestu – opět Turistický most – chata – hodinový odpočinek – rozhledna na Vlčí hoře a zpět.
Pěší divize se vydala na cestu k Turistickému mostu (kde jsme je potkali vraceje se z Brtnického hrádku) a poté došli na zmíněný hrádek a zpět. Cyklisté po krásném bloudění zakončeném broděním potoka vyrazili na cestu zpět a u chaty jsme stepovali již od čtvrté odpolední. Druhou část výletu, na rozhlednu na Vlčí hoře odmítli někteří absolvovat a raději tiše oddechovali na houpačce u chaty (nic nevydržej). Když jsme se vrátli z rozhledny chata již byla otevřena a na sporáku bublala večeře.

U Turistického mostuSobota vypadala s počasím opět slibně a tak zeštíhlená cyklo-skupina vyrazila směr Tokáň. Cesta vedla dost z kopce a tak na Tokání jsme byli již za 40 minut. Loupežnický hrádek, který se zdál ještě včera večer nad mapou daleko se přiblížil a tak jsme po vystání fronty na vylezení na něj, obědvali s výhledem na Labské pískovce a Děčínský Sněžník. Z Loupežníka jsem se vrátili na cyklostezku a vyrazili zpět přes Vysokou Lípu, Jetřichovický obchod s točenou kofolou, Rynartické trpaslíky, Chřibskou s odbočkou k penzionu kde neměli turistickou známku a Krásnou Lípu s hromadou semaforů z důvodů rekonstrukce silnic v jednom směru. Žádné velké bloudění nás dnes nepotkalo (ta mylná odbočka po modré značce v délce 300m se za bloudění považovat nedá).

Pěší skupina dle vyprávění chodila cestou necestou až nakonec došla do cíle – stručně řečeno motala se kousek za chatou, ale to při rozmanitosti zdejší přírody vůbec nevadí. Večer dnešního dne jsme strávili s kytarami u ohně.

Dolský mlýnNeděle na rozdíl od předchozích dnů byla zamračená, ale celkem teplá. Kola jsme již nechali odpočívat a vyrazili autem do Jetřichovic odkud jsme pěšmo vzali útokem Dolský mlýn, kde se točila pohádka Peklo s princeznou. Cestou zpět se trpaslíky vytesanými ve skále pokochali i ti, kteří včera necestovali těmito místy na kole.

V závěru nezbývalo již nic jiného než pojíst oběd, dobalit pár drobností, dohnat děti k úklidu (čím je jich méně tím dokáží udělat větší binec) a vyrazit na nádraží.

Foto z akce najdete ve fotoalbu.

Pro fajnšmekry tu máme cyklotrasy zaznamenané GPS cykloměřákem ve formátu Google Earth (soubor KMZ, 761 kB). Můžete se tedy přímo vnořit do průběhu našich cest.