Oddíl Tuláci Malešice

Kmen na Šumavě 1997

Šumava, 1. – 6.7.1997

Zápis z této akce je mně souzeno předčasně ukončit jelikož okolnosti mne i v létě přinutili opustit tuto akci. Jako každý rok, tak i letos se začátkem července koná Kmenová výprava do Husince. Ale Husinec již přeci známe tak jsem si řekl půjdeme se podívat trochu jinam. Vše bylo celkem schopně připraveno, včetně trasy a tak tedy 1.7 v úterý odjíždíme z Anděla autobusem do Vimperka a dále na Kvildu.

Zajímavé bylo když jsme ve Vimperku vyndali všechny zavazadla z autobusu a ten jen změnil ceduli Praha – Vimperk na Vimperk – Kvilda a zpět a přijel na nástupiště. Nu, co znovu jsme nasoukali věci do busu a jedeme dále. Bylo nás 10. Beruna, Klára, Macek, Dáda, Rákoska, Wendy, Vanda, Veverka, Konopík a ten desátý.
Kolem 7 večerní jsme vystoupili na Kvildě a hned se šli schovat před deštěm. Asi za hodinu nás spatřili zdejší policajti a hned:„Kampak takhle navečer.“ no ehm, „na maliny a taky na houby panáčku.“ Nu spáti někde v národním parku není to pravé tudíž je to na nás se roznodnout co s tím. Zkouším se domluvit s majitelkou jakési chalupy, že by nás nechali přespat na zahradě, ale prý ani to není dovoleno. Tedy buď půjdeme za Kvildu, kde není NP ale jen CHKO a nebo cca 15 km (odhad tak 4 hodiny cesty – do půlnoci) až k seníku za prameny Vltavy. Nu kupodivu a dnes již možno říci bohužel zvítězila druhá varianta. Kolem 9:30 večerní jsme stanuli u pramenů Vltavy.

Cesta trvala celkem do 2 hodin do noci, 1× jsme dokonale zabloudili, boty úplně promočené, nálada v pohodě narozdíl od mého kotníku, který byl stále větší a větší. Zvláště efektní bylo bloudění kolem hřbitova kolem 1 večerní. Ke vší smůle se nám nepodařilo seník nalézt a tak spíme na šterkovém parkovišti za cenu toho ať už nás někdo najde nebo ne. Ráno je to dost šílené, jelikož nás vzbouzejí dotěrné mušky. Je jich nepočítané množství a tak co nejrychleji balíme a odcházíme alespoň 100 metrů dolů do lesa, kde nejsou. Dobrý fór nastal když po 500 m zjišťujeme, že za zatáčkou kam se nám již včera nechtělo stál seník v plné parádě. No kotník opravdu narostl a tak těch 8 km do Strážného je celkem výživných. Je ale krásné počasí takže cesta ubíhá celkem v pohodě.

Ve Strážném na zastávce nezjednaně žerem, protože je to první jídlo od začátku akce. Autobusem jedu do Vimperka a dále do Prahy a ostatní směřují do Horní Vltavice do kempu a odtamtud další den do Husince. Dobrý fór zjistili když vařili večer jídlo, že konzervy jaksi nikdo nevzal.
..... ale jinak byla akce celkem dobře připravená, hm, hm

Dodatek: V září jsem s Myšákem jel na kolech přes Šumavu a ta díra, která se stala osudnou pro můj kotník, je již zaasfaltovaná. Příště jedině na kole.

Tohle jsem zažil já, další dny již popíše Michal, jelikož já zažíval věci jiné, jako třeba rentgen či sádrovnu.