Oddíl Tuláci Malešice

Letní tábor 2013 - Arrakis

Zátoka Pláňat, 17. – 31. 8. 2013

Sobota 17. 8. 2013

Sešli jsme se na Nádraží Vršovice ve 12:40. Už tam na nás čekal kapitán a doktor. Vlakem jsme jeli do Trháče, a pak šli cca 8 km do tábora. Když jsme dorazili, vybalili jsme si. Všichni sbírali dřevo, aby mohl vzplanout zahajovací oheň. Loď USS STAR přistála na planetě „Arrakis“. Jako palivec přišel k ohni planetolog „Kynes“ s plynovou maskou na obličeji. Řekl nám, že tato planeta je celá pokrytá pískem, voda je tu vzácná. Pro text hymny jsme došli k zelené budce. Po zahrání skvělých písní jsme šli spát.

Neděle 18. 8. 2013

Dopoledne jsme museli obejít několik obchodníků, abychom získali „filtršaty“. Jeden obchodník nám ujížděl na kole a lhal, druhý chtěl místo karty středa sobotu, která neexistovala. Nakonec jsme nástupové obleky všichni dostali. Podle zprávy jsme zjistili, kdy hledat talismany, které nás rozdělili podle barev do týmů. Po obědě si každý rod postavil sídlo v rohu tábora. Postavili jsme tři dřevěné podsady, vyrobili jsme střechu a přes ní natáhli plachtu. Zároveň se stavbou jsme si vybrali názvy rodů a vyrobili jsme si zástavy. Bylo vedro, a proto jsme šli za den pětkrát do vody. Po večeři jsme šli po znameních za matkou Benne Gesseritu. Ta nám řekla, jakého jsme povolání.

Pondělí 19. 8. 2013

Ráno jsme vstali, a když jsme vyšli ze stanu, tak bylo zataženo a našli u stožáru zašifrovanou zprávu. Měli jsme jít do lesa hledat vůdce Fremenů. Ten mluvil jen s mistry vody a řekl, že musíme prozkoumat poušť. V táboře jsme dostali mapu a vyrazili jsme po osmi bodech podle ní. Na každém bodu byla funkce každého povolání. První bod byl u závory a šli jsme směrem k Zelené budce a vyrazili jsme k Junáku a obešli jsme po dlouhé cestě les. Odpoledne, po obědě, jsme hráli hru Pošta. Bylo několik pošt a my jsme museli přenášet zásilky a chytali nás lupiči. Začalo pršet a šli jsme do tábora. Vevnitř jsme hráli Milionáře. Hra se hrála tak, že jsme po týmech odpovídali na otázky za body a tým, který vyhrál, dostal koření. Večer jsme si zahráli karty a šli jsme spát.

Úterý 20. 8. 2013

Snídaně byla dobrá. Pak přišel Beruna a řekl nám, co musíme udělat proto, abychom mohli těžit koření. Musíme mít těžební věž, s sebou pět litrů vody na tři lidi, kteří jsou svázáni. Tři lidi mohou vzít z naleziště jen jednu krabičku koření. Dozvěděli jsme se taky, že u krmelce najdeme více informací. Bylo tam papírové puzzle tří barev: zelené, oranžové a modré. Ze zprávy jsme zjistili, že více se dozvíme od obchodníka s kameny. Ten se dostavil asi po hodině, a aby si nás vyzkoušel z obchodování, museli jsme si zahrát hru. Po hře jsme jsme dostali obálku s informacemi, kde jsou těžební věže. Po obědě jsme se pro ně vydali. Byli v lese u hráze. V táboře se poté nic nedělo až do chvíle, než přiběhl Kynes a řekl nám, že se na nás řítí meteorit a jedinou šancí je rituál, který nás přenese časoprostorem do jiné dimenze. Ale mělo to jeden háček, časoprostor hrozil zhroucením. Kdyby se časoprostor zřítil, Kynes zapíská a všichni k němu mají inhned přijít. Časoprostor se s náma dvakrát zhroutil a vyflusl nás cca o pět minut zpět v čase, než se nám povedlo rituál udělat. Po večeři jsme šli hledat koření. Po nástupu se hrály stolní hry a poté se šlo spát.

Středa 21. 8. 2013

Po snídani jsme mělo volno. Téměř všichni se vydali na koření. Zbytek dopoledně jsme strávili děláním dřeva. Poté jsme se šli koupat. Po obědě za námi přišel baron Harkonnen a chtěl s námi jít lovit červa. Měl na to speciální čočky, kterými jsme ohraničili místo, kam jsme chtěli chytili, ale potřebovali jsme ho na to místo přilákat. Řekl nám, že Fremeni mají vábničku. Šli jsme do tábora a čirou náhodou tam zrovna šel Fremen. Poprosili jsme ho o vábničku a on nám řekl, že nám ji dá, ale musíme prokázat svoji sílu a každý tým mu musí dát tři kuličky koření. Sílu jsme prokázali tak, že jsme se obvázali molitanem, stoupli jsme si do ringu po dvojicích a snažili jsme se navzájem vytlačit. Vábničku jsme dali doprostřed pasti a už jenom čekali, až se červ chytí. Chytil se celkem brzo. Šli jsme na místo pasti, ale tam nic nebylo. Našli jsme pouze gildařský znak, což znamenalo, že nám ho sebrali a to nejhorší na tom bylo, že si baron Harkonnen zamazal své sváteční šaty. Vrátili jsme se do tábora a většina lidí šla pro koření.

Čtvrtek 22. 8. 2013

Po snídani přišel obchodník. Snažil se nám prodat spoustu užitečných věcí. Nabídl nám pramen, housenku, květiny, bonbony, tvrdej štětec. Kdybychom si koupili housenku, nemuseli bychom se svazovat při cestě za kořením. Kdybychom si koupili pramen, nemuseli bychom s sebou tahat pět litrů vody. Prodejce odešel a my potkali Fremena. Šli jsme s ním do tajné jeskyně. Měli jsme poznat všechna zvířata pouště. Pak jsme je šli lovit. Byla tam surikata, žába ve stínu, vážka, lev atd. Dostávali jsme od nich papírky. V táboře nám Fremen dal obálky s popisem zvířat. Měli jsme udělat krátký referát, který jsme měli říkat ostatním. Poté přišla Ctihodná Matka. Dala nám zprávy. Vyluštili jsme je a dozvěděli se, že máme zahrát divadlo. Po dlouhém zkoušení jsme začali hrát. K večeři jsme měli lečo. Po večeři přišel baron Harkonnen. Řekl nám, že objevil Gildařskou loď. Měli jsme najít devět ventilů. Pak jsme šli spát.

Pátek 23. 8. 2013

Ráno nás probudili koledami. Následovala rozcvička, na které jsme se lechtali a tančili mazurku. POtom byla snídaně, kterou vydával fazolová víla a chtěla, aby každý zařval „Fazole jsou nejlepší!“. Až potom jsme dostali snídani. Potom za námi přišel Majkl a řekl nám, že máme špatný imunitní systém a šli jsme hrát proti virům. Hra spočívala v tom, že jsme museli přenést z lahve krev do organismu, a když nás chytily viry, vystříkly nám buď půl, nebo celou stříkačku s krví. Po hře jsme šli do tábora a byl oběd – malinová kaše s řízkem. Po obědě byl polední klid a po něm hra. Měli jsme devět úkolů, které nám udělovali jiné rody např. stojka, pité, dříví. Za každý úkol jsme dostali určitý počet bodů a vyhrál kmen, který měl největší počet bodů (Lantas). Potom přišel místní policajt Franta Angrešt a dal nám pokutu za tom, že jsme nakreslili moc kachen. Potom jsme ozdobili vánoční stromeček a vyrobili jsme dárky pro Ježíška a někteří z nás se vydali hledat poklad. Před Santou přišel červ a vodila ho nějaká holčička, kterou červ potom sežral. Potom jsme šli spát v půl desáté. Tábor hlídali psi, myši a pouštní červi.

Sobota 24. 8. 2013

Dopoledne jsme šli do kosmické banky, abychom ukradli Gildě zbraň proti červům. Museli jsme přejít přes sekretářku, projít přes zabezpečení, které po nás házelo tenisáky a a koho trefilo, ten se musel vrátit na začátek a u dalšího nebezpečí jsme museli odpovídat na otázky. Čtvrté zabezpečení byla ochranka. Podařilo se nám ji hromadným útokem oklamat a zbraň získat. Odpoledne jsme šli po žlutých fáborkách a když tam byl napsaná úkol, museli jsme ho plnit dokud se neřeklo stačí. Jeden úkol byl přeručkovat Zátoku. Večer se konala hostina, na které byl baron Harkonnen, princezna Irulan, vévoda Paul, Ctihodná Matka a planetolog Kynes, kterého na konci hostiny někdo otrávil. Pak jsme šli pro ukradené bodování na Železniční most.

Neděle 25. 8. 2013

Ráno jsme se nasnídali a přišel vrchní vyšetřovatel rodu Atreidů. Řekl nám, že jsme všichni podezřelí z pokusu o vraždu Kynese, a že musí prověřit naše otisky. Poté řekl, že nejsme podezřelí, a museli jsme chytit prodavače vody, protože měli u sebe vodu, co se podávala na hostině. Pak jsme šli za vědcem a jeho asistentkou Fialovou a poprosili jsme je o prověření vody. Žádná z nich nebyla otrávená. Pak přišla domovní prohlídka (stanů) a v Ríšovim a Jindrovim stanu byl zápisník ve kterém bylo napsáno, že jed je v Patrikovim stanu. A byl tam. Svázali ho a dokopali do koupelny, tam ho osprchovali ledovou vodou a zalepili pusu gafa páskou. Poté jsme museli obhájit, že to Patrik nebyl. Dále jsme obhajovali Princeznu Irulán, žána, co podával pití a Barona Vladimíra Harkonnena. Každý tým měl jednoho z nich. Kaschan měl princeznu Irulán, Lantas měl Barona a Wintel měl žána. A pak jsme hledali Ctihodnou Matku, aby nám řekla, kdo se pokusil zabít Kynese. A ta nám řekla, že musíme projít zkouškou Bene Gesseritu a za každou zkoušku jsme dostali papírek. Když jsme skončili, seskládali jsme papírky je k sobě a byl tam vidět jen Baron a nějaká dřeva. Ale yla už tma a vedoucí řekli, že to doděláme ráno. Pak jsme šli k Hynkovi a Amazonce, kteří hráli na kytaru a zpívali.

Pondělí 26. 8. 2013

Hned po probuzení nás čekalo jedno nemilé překvapení. Už zase pršelo! Dopoledne se po týmech škrábaly brambory. Po obědě přišla Ctihodná Matka a přinesla šifrované zprávy z nichž jsme se dozvěděli, že nám odvedli sestry ke krmelci, molu a na Klády. Provedli jsme očišťovací rituál, šli se umýt a dělali jsme reklamy. Po moc dobré večeři jsme si hráli, když tu se všichni začali sbíhat do baráku. V táboře totiž bylo ozbrojené komando! Bylo ale naštěstí Atreidské, tak jsme vyfasovali pistole a šli s ním zatknout barona Vladimíra Harkonenna. Povedlo se nám to a šli jsme spát.

Úterý 27. 8. 2013

Dopolende jsme všichni šli na těžení koření. Nad Junákem se potkaly dva týmy. Byly to rody Lantas a Wintel, které si odnesly dvě krabičky koření. Některé rody si museli půjčit koření s úrokem, takže si pospíšily, aby to mohly splatit. Odpoledne jsme hráli bohy. Každý bůh měl jiný úkol. Jeden úkol byl dělat kytky z papíru, pátý úkol byl vypít celý hrníček vody.

Středa 28. 8. 2013

Ráno jsme zjistili, že nám někdo ukradl zástavy. Prófa našel na zvoničce obrázek krmelce. Pokračovali jsme k molu, pak na vodoměrku a přes tábor k PRSu. Nakonec byly zástavy ve sklípku. Před obědem jsme s Hynekem hráli pohybové hry. Kluci po obědě těžili koření. Přišel Paul a Federata a hádali se o tom, kdo vyhraje turnaj. Museli jsme splnit deset úkolů jako kuželky a střelba vzduchovkou. Večer bylo vyhlášení výsledků a opět šli na koření kluci.

Čtvrtek 29. 8. 2013

Ráno jsme se probudili. Před snídaní přišel planetolog Kynes a řekl nám, že musíme najít císařovu korunu a dal nám zprávy. Až po tom jsme se šli nasnídat. K snídani byly koláče s kakaem a pak byl nástup. Měli jsme se rozdělit do týmů podle papírků, co byly u ohniště. Potom jsme šli ke stožáru a tam jsme se rozdělili do dvou týmů. V jednom byli holky a Matouš, Vítek a David. V druhém týmu samí kluci. Potom jsme si zabalili a vyrazili jsme. Potom nás Jirka odvezl na nádraží. Holky jeli do Kácova a druhý tým do Vlašimi. Prošli jsme, ale město Kácov, po deseti kilometrech jsme se utábořili. Čekali jsme na kluky, a když dlouho nešli, šli jsme jim naproti. Společně jsme šli za korunou, kterou jsme našli pod zemí v truhle. Někteří chtěli jet s Jirkou zpátky. Potom jsme museli uvařit pudink, ale připálili jsme ho. Tak někteří jeli zpátky. Ostatní roztáhli karimatky a spacáky. Dali si rizoto a šli spát.

Pátek 30. 8. 2013

Včera večer dostali děti vybrat, jestli pojedou autem do tábora, nebo jestli chtějí přespat a druhý den jít ještě deset kiláků na vlak. Pouze šest dětí a tři vedoucí jeli s Jirkou pryč. Ostatní si udělali na ohni kuskus s kukuřicí. Někteří nepočkali a radši si pomlaskávali nad páleným pudinkem. Snědla se ho půlka kotlíku. K snídani jsme si namazali chleba s paštikou a přikusovali studený párek. Asi v půl desáté jsme vyrazili směr Rataje nad Sázavou vzdálený asi čtyři kilometry. Po již známé žluté značce jsme došli do Malovid. Následovalo napojení na neznámou červenou a většinou z kopce dolů až k vlakovému nádraží. Bylo tam rozdvojení kolejí, ale celkem rychle jsme poznali to správné nástupiště.

Do odjezdu vlaku zbývala asi hodin, a proto jsme se šli smočit do Sázavy. Vlezli do ní jen někteří, byla opravdu studená. Chtěli jsme si také koupit něco sladkého, ale obchod byl zavřený. Vlakem jsme odjeli do Žďáru, kde už byl bufet otevřený. Všichni v něm nakoupili sladkosti. Stihli jsme je ale sníst než přijel Jirka, který nás vzal autem do tábora. Tam už byl skoro hotový slavnostní oheň.

Podle instrukcí Ctihodné Matky jsme připravili pro budoucího císaře jeden hmotný a jeden nehmotný dárek. Asi po půl hodině přišel kapitán Kirk. Prý právě přistáli nedaleko odtud. Zeptal se, jestli je tu na Arrakisu již nastolena prounijní vláda. Odpověděli jsme, že dnes večer bude jasno. Lantas, který vyhrál Istamar, uspořádal volby v nichž získal Kynes a Paul stejně hlasů. V druhém kole už dominoval jasně Kynes a stal se tak novým císařem. Při západu slunce ho na louce korunovala Ctihodný Matka. Ostatní rody (včetně nás) dali novému vládci dary. Paul dal hlavu červa, Irulan sklenici vody a Federata jednu kuličku koření. Následovala slavnostní večeře a dort.

Již v noci poslední nástup s posledním sejmutím vlajky a zapálení slavnostního ohně. Po zazpívání pár písniček přišel kapitán s tím, že musíme odletět na planetu Zemi. Došli jsme do svých kajut USS STAR a pozorovali ohňostroj ohlašující startování motorů. Za chvíli jsme již stáli na pevné zemi planety Země. U ohně se ještě hodně dlouho hrálo a zpívalo, ale postupně všichni opadávali až zbyli jen poslední vedoucí, kteří dodělávali oficiality na zítřejší odjezdový den.

Sobota 31. 8. 2013

Po snídani jsme si začali balit. Někteří to zvládli rychle, protože si do batohů a kufrů dali věci již včera. Poté následovalo postupné bourání stanů. Z nejnižšího stanu v čelní řadě při hluku vyběhla myš a její malé jsme našli pod podlážkou ve spodní řadě. Jelikož jsme použili na dopravu auto, bylocelé stěhování rychlé a před obědem bylo skoro hotovo. Po jídle následovalo vyhodnocení táborového bodování a rozdělování cen. Poté už stačilo zamávat prázdné louce a jeli jsme domů. Tak zase příští rok ahóóój!

Zapsali: Patrik, Ester, Profesor, Ježovka, Tom, Nela, Jindra, Fany, David, Ríša, Zuzanka, Mates
  • Kdy, kde, co?

Dnes je 27. červenec 2024
svátek má Věroslav

Narozeniny
18.červenec - Gattaka (36)
18.červenec - Betynka (12)
24.červenec - Daniela (8)