Oddíl Tuláci Malešice

Planeta Zpátečníků

V pátek jsme se všichni sešli na neobvyklém místě na Černém Mostě. Jeli jsme autobusem až na zastávku pod kopcem u Nýčových domků. Byli jsme udiveni, on tam padal sníh.
Vyjít kopec byla docela námaha, ale stála za to. Byli jsme na místě, rozdělili se na pokoje na starší a mladší. Všichni si odložili věci a šli se ohřát ke kamnům do kuchyně. Každej si dal svojí večeři a najednou někdo zakřičel: „Všichni pojďte sem“, přiběhli jsme a slyšeli hlas velblouda někde za dveřmi, ale nebylo to za dveřmi, ale přímo pod náma ve sklepě. Všichni jsme tam došli a tam proti nám vyběhl nějaký chlápek a hulákal: „Je to je velbloud“ a utíkal ven ze sklepa.

Když jsme se vraceli do baráku, držel nám dveře, ale po chvíli pustil a dostali jsme se dovnitř. Když bylo pozdě večer, tak někdo šel spát a ostatní byli ještě chvíli vzhůru a když už byl čas jít spát tak jsme moc nevyspali, strašně nahlas jsme si povídali, vedoucí nás (starší) vyhnali ven a šli jsme (za trest) tak daleko dokud z nás nebyla vidět únava, pak jsme se vrátili zpátky do chaty ..... lehli jsme si a jak všichni rádi hned usli.

V sobotu nás vzbudili se slovy, místo je ráno pojďte na snídani, tak je večer pojďte na večeři, nikdo nevěděl o co jde …? tak jsme řekli že se pokusíme dopadnout pachatele a šli jsme domů. *(pozn. nelogičnost v předchozí větě je doslovně opsaná z ručně psaného textu).
Po cestě byla malá kavárna – čajovna tak každý dostal čaj nebo čokoládu. Když nám přinesli čaje, pod hrníčky byly malé kartičky s obličeji postaviček a došlo nám, že to asi budou podezřelí – tak jsme si je schovali do kapsy, vypili čaje, čokolády a vydali se na cestu domů. Po cestě jsme dostali takové kartičky na kterých byly napsány různé druhy chůze a běhu + čas jak dlouho tak jít. Jeden z nás vylosoval kartičku, šlo se a pořád dokola až jsme došli k chatě kde se hrálo na babu v bludišti ve sněhu. Pak si někteří postavili velkého sněhuláka a asi po půl hodině jsme se šli ohřát dovnitř. Tam ležel na stole papír a na něm byly napsány názvy jako pleť, vlasy, brýle, náušnice a ozdoba hlavy, vousy, oči a další. U každého z toho byl úkol. Když jsme splnili jeden z úkolů tak jsme dostali nápovědu k té části.

A postupně podle nápověd jsme se dobrali až k pachateli, který ukradl ty korále. n-pachatel S papírem se nám také objevila zpráva od dozorce: „Večer budu na dohled, né na doslech.“ Jakmile byl jistý pachatel, vydali jsme se na cestu za dozorcem, ale po cestě jsme ještě museli plnit tyto kartičky s úkoly.

• 10 minut indiánský běh
  • 8 minut trojnožka pozadu
  • 5 minut všichni ve vláčku pozadu
  • 3 minuty skákat pozadu
  • 20 minut všichni chůze pozadu

Dozorce se od nás dozvěděl kdo je pachatel, ale pochyboval, protože to byla EVE. Říkal, že ona by to přece neudělala, ale my jsme měli jasné důkazy. Nakonec byl přesvědčen a velblouda k nám propustil, říkal že to dosvědčí kněžce a pak se uvidí, prý máme čekat na světelné znamení. Šli jsme zpět do chaty a čekali. Najednou bylo k okně vidět to očekávané znamení. Vyšli jsme ven za světlem, stála tam kněžka. Pozdravily jsme a ona na nás začala mluvit naší řečí: „Rozhodla jsem se naučit vaší řeči.“ a dál že nám děkuje za odhalení pachatele a dala nám vzácný svitek.
Na svitku bylo prázdno, ale mapa se zobrazila nad ohněm. Vrátily jsme se a pohybovaly jsme svitkem nad plamenem. Zobrazila se tam mapa a na ní u chatu hvězdička. Všcihni věděli, že tam musíme dojít, ale nikdo tam nešel a když někdo řekl že tam jdeme už bylo moc pozdě večer. Šli jsme spát.

Když jsme vstali, dole na stole byla zpráva, kterou jsme museli zase přečíst nad ohňem.

NEDOŠLI JSME NA MÍSTO VČAS, SVITEK SE ROZDĚLIL A ČEKÁ NA VÁS CESTOU DOLŮ

Všichni se oblékli a šlo se dolů po cestě. Našli jsme papírek a šli zpět. Jakmile jsme otevřeli dveře, zeptali se nás: „máte?“ my že ano ale ona – to byla jen část. Tak hurá zpět dolu z kopce až byli nalezeny všechny části. Hned potom jsme došli na místo určené na mapě. Byla tam láhev s vodou pro velblouda.
Poté jsme si zabalili ale někteří šli s klukama na kešku a ten kdo nechtěl, zůstal v chatě a pomáhal s úklidem. Jakmile přišli ostatní, byl oběd a pak odjezd. Vzali jsme si všichni batohy na záda, sešli kopec, nasedli na autobus, dojeli na Černý most a tam už na nás čekali rodiče,