Oddíl Tuláci Malešice

podzimky-03-nahled

Nové Hrady, 25. – 30. 10. 2013

Pátek 25. 10. 2013

Sešli jsme se v 16:50 na Hlavním nádraží. Jedna polovina jela do Nových Hradů autem, druhá vlakem. Proti očekávání dojelo auto jen o tři minuty dřív než vlak. Dostalo se totiž do zácpy. Auto nabralo ještě Monty a Jáchyma a odvezlo je do chaty. Zbylí čekali a hráli šlapanou. Berka to stihl za dvacet minut, jenže na poli, které se mělo přejet, padla hustá mlha. Takže jsme tam deset minut jezdili furt dokola… Do baráku jsme dojeli v půl desáté. Před spaním nás navštívil dr. Black se slovy: „No konečně jste se dostali do Říma, už tu na vás čekám.“ Po těchto slovech se všichni uložili, poslechli pohádku a šli spát.

Sobota 26. 10. 2013

Ráno po snídani jsme šli připravit dřevo na otop. Oddíl z vedlejší chaty nás pozval na úterní drakiádu, proto se Tom s Profesorem rozhodli zkonstruovat svého úžasného draka. Po olámání, osekání a ořezání dřeva jsme se vydali vstříc podzimky-01-nahled Novohradskému hradu. Tam byla historická slavnost, kde vystupoval historický taneční soubor a sokolník, kterému uletěl luňák (a celkem daleko). Na závěr nám předvedli rekonstrukci bitvy o hrad v Nových Hradech. Muškety a děla neuvěřitelně bouchaly. Na akci jsme si dali dobrý oběd. Když jsme se chystali odejít, Šmoulinkovi přišla na mobil SMS se souřadnicemi. Vydali jsme se k první z nich. Došli jsme k nějaké farmě za městečkem, tam jsme našli pravidla hry. Ve skupinkách jsme si stříhali, vítězové si stříhali mezi sebou. Vítěz dostal indícii. Potom jsme ještě běhali ke stromu za cílem dostat papírky tvořící indícii. První díl skládačky byl na světě.
Po zadání druhých souřadnic do GPSky jsme se zklamáním zjistili, že vedou zpět k hradu. Potom, co jsme došli k příkopu hradu a hledali jsme více než usilovně, jme zjistili, že jsme zadali souřadnice špatně, takže jsme museli asi půl kilometru popojít. Došli jsme k rozlehlé louce v parku s domem Bažantnice. Na tabuli s mapou jsme našli osmisměrku. A v rozeklaném stromě našel Jindra s Jáchymem nápovědu se slovy. Hned z fleku jsme viděli několik slov, ale prot jistotu jsme to nechali až do chaty. Cestou zpátky na večeři jsme viděli koně a podivně růžový dům. Doma jsme si dali k večeři tulácké těstoviny. Po chvíli volna nám Monty s Matějem oznámili, že bude noční hra. Ta spočívala v trase označené svíčkami, po které byli rozmístěné obrázky. Co nejvíc jsme si jich měli zapamatovat.

Neděle 27. 10. 2013

podzimky-02-nahled Ráno jsme našli souřadnice dalších pěti vrcholků. Zadali jsme je do GPS a ukazovalo to asi tři sta metrů od chaty. Seběhli jsme dolů po louce. V zídce, která tam byla a v té jsme našli zprávu. Dřív jsme v ní našli keš a živou vodu pro Zlatovlásku. Ve zprávě bylo napsáno, že máme shodit šiškama kameny na stromě. Byly tři kola s šiškama a jedno s klacky. Když jsme je shodili, přečetli jsme si zprávu a ta byla „povídá Matěj“. Šli jsme k dalšímu vrcholku. Byla tam jakoby chýše z šutrů a klacků. Zpráva byla pod hromadou chrastí. Měli jsme najít šest věcí, které sem nepatří. Byla to kolečka roztrhaná na půlky. Bylo tam napsáno „nic nezbylo neslyším kravál“. Šli jsme do chaty se napít a vyndat klíšťata. Ro cestě jsme jedli šťavel. -když jsme dorazili ke třetímu vrcholku, narazili jsme na pařez, ze kterého se dobře skákalo. Nemohli jsme najít zprávu. Když jsme udělali rojnici, tak jsme ji našli. Byla tam z provázků pavučina. Měli jsme ji prolézt z nejmenším počtem doteků. Nejlepší jsem byl já a Lili. Párkrát jsme si skočili, přečetli jsme si indícii a ta byla „slon a“. Vydali jsme se do chaty na oběd. Vydali jsme se na čtvrtý vrchol. Zprávu jsme našli pod kamenem u ohniště. Bylo tam, že máme vysvobodit ohněm (pozn. provázek), takže ho přepálit ve výšce jednoho metru. Dostali jsme indícii „Dolů cože“. Skoro za tmy a kapání jsme šli, začalo lejt jako z konve. Na posledním vršku jsme našli na stromech papírky a rychle jsme je sebrali, protože pršelo. Potom jsme se rychle vrátili do chalupy a luštili jsme je. Potom byla večeře. Po večeři přišla dr. Jonesová a pomohla nám luštit. Potom se objevil dr. Black, který to vyluštil. Zadali jsme souřadnice do GPS a šli jsme hledat Knihu (kroniku). Cestou tam jsme viděli expedici dr. Greena, a proto jsme přidali do kroku. Na místě jsme našli Knihu schovanou pod pařezem. Když jsme ji vyndali, objevil se dým a ohňostroje. Potom zazněl výstřel a my jsme utekli a přitom jsme viděli doktora Blacka na zemi a o něj se starala dr. Jonesová. Potom jsme šli spát.

Pondělí 28. 10. 2013

Ráno jsme vstali a dali jsme si snídani. Po snídani přišli doktoři Black a Jonesová a řekli, že jsou v pořádku. Potom přišel podzimky-04-nahled
bůh Vertumnus a řekl, že jsme zastavili roční období a musíme to napravit a napravili jsme to tak, že jsme hráli hru na roční období.
Pak přišla bohyně Minerva a hráli jsme další hru. Po lese byly papírky, které jsme sbírali a měli jsme z nich vyluštit hádanky a uhádnout je. A pak byl oběd a po obědě jsme vyráběli draky na dakiádu. Odpoledne přišel Caelus, abychom rozpohybovali hvězdy na obloze, aby se hejbaly. Hrálo se to tak, že Caelus hodit Jitřenku a kdo hodil nejblíž, vyhrál. A byly i bonusová kola z mraveniště na pařez nebo na pařez z roviny. Pak odešel a my měli večeři. Po večeři byla svíčkovaná a pak jsme šli spát.

Úterý 29. 10. 2013

Ráno jsme se nasnídali a já našel zprávu. Podle zprávy jsme šli hledat Floru a zasazovali jsme brambory. Sbírali jsme podzimky-05-nahled věci, aby nám vyrostla. Před tím jsme třídili hrášek, čočku, cizrnu, fazole červené a fazole bílé. Za roztřídění luštěniny každý tým dostal semínko, které jsme zasadili. Aby nám ta kytka vyrostla, museli jsme jí přinést živiny. Potom, co jsme je přinesli Flóře, tak jsme šli obětovat bohu Zefírovi hrst čočky. A mezi tím nám vyrostla rostlina. A mezi kořeny byla brambora. Tu jsme uvařili a v další zprávě jsme zjistili, že je máme dát na kopec. Tam jsme to vyzdobili a čekali jsme, jestli si to vezme (bůh Saturn). Odpoledne jsme šli na drakiádu. Chvíli jsme pouštěli draky a pak jsme dostali diplom a dobroty. Když jsme snědli sladkosti, přišel Kupido a šli jsme s ním střílet do srdce. Potom přišla bohyně Tellus, která mluvila hrozně vysoko a měla zelené vlasy. S ní jsme si zahráli na turisty a ochranáře. Turisti házeli odpadky do vody a druzí je vyhazovali ven. Potom jsme šli chrápat. Večer jsme ještě před spaním zahráli noční kimovku okolo rybníka. Nejlepší byly Lili a Fany (28/29).

Středa 30. 10. 2013

Když jsme vstali, rychle jsme začali uklízet a balit. Také k nám přišel pan správce, aby vše zkontroloval. K obědu jsme podzimky-06-nahled měli gulášovku a přišli jsme na řešení poslední hádanky od Minervy. Přišla na to Zuzanka díky nápovědě od Beruny, že to má v motoru. Řešení hádanky „Když to leží, mlčí to, když to zvedneš, křičí to.“ bylo „řetěz“. Pak přišla Minerva a my jí to řekli. Ta nám za to dala něco na upomínku. Pak už to šlo rychle – pět lidí zůstalo v chalupě (jeli autem) a zbytek jen na nádraží a vlakem směrem na Prahu. Přestoupili jsme v Českých Budějovicích a pak museli ještě přestupovat v Táboře kvůli výluce na autobus a v Olbramovicích zpět do vlaku. Na nádraží nám Beruna přivezl batohy a my se rozešli každý domů-

Zapsali: Profesor, Jáchym, Tom, Nela, Fany, Ríša, Mimi, Píšťalka

Dnes je 27. červenec 2024
svátek má Věroslav

Narozeniny
18.červenec - Gattaka (36)
18.červenec - Betynka (12)
24.červenec - Daniela (8)